14 Mayıs 2015 Perşembe

Bloglara Yönelik Rapor

                         BLOG KULLANIMININ TÜRKÇE EĞİTİMİNDEKİ YERİ

      Teknoloji son yıllarda önemli değişim ve gelişim gösteren bir unsurdur. Teknoloji her alanda olduğu gibi eğitimde de yadsınamayacak düzeyde gelişmeler kaydetmiştir. Gün geçtikçe teknolojik aletler artmış ve tüm insanlığın dikkatini üzerine toplamayı başarmıştır. Bu teknolojik aletlerin başında bilgisayar gelmektedir. Bilgisayar ve internet erişimi sayesinde öğrenciler istedikleri bilgiye anında kolay bir şekilde ulaşmaktadırlar. Hatta teknoloji sayesinde öğrenciler okula gitmedikleri zaman kaçırdıkları dersleri kolay bir şekilde evlerinde dinleme, takip etme olanağı buldular. Son yıllarda eğitim adına gelişim gösteren, öğretmen ve öğrenciler tarafından rağbet gören bir sitem olan blog uygulaması eğitimde farklı ve çok amaçlı bir kullanım alanı oluşturdu. Blog sayesinde insanlar herhangi bir üstün bilgi gerektirmeksizin istedikleri unsurları kolaylıkla paylaşabilecekleri bir ortam buldular. İnsanlar en basitinden gün içinde neler yaptıklarını anlatıyor, kendilerini o gün içerisinde etkileyen bir olayı rahatlıkla paylaşabilirler. Bloglar bu açıdan adeta bir günce niteliğindedir. Türkçe öğretmenlerimiz bize ilkokulda hep günlük tutmamızı tavsiye etmişlerdir. Bu sayede ifade yetimizin gelişeceğini ön görmüşlerdir. Günlük tutarak aynı zamanda düşünme gücümüz artar ve kendimizi keşfetme yolunda önemli adımlar atmış oluruz.     



 

Türkçe derslerinde blog uygulaması faal olarak kullanılmaktır. Çünkü kullanım alanı oldukça geniştir. İlk olarak Türkçe derslerinin amacı öğrencilerde yazma istediği oluşturmak ve bu kabiliyeti geliştirmektir. Bu açıdan bakıldığında deftere yazmak yerine bilgisayara yazmak öğrencinin ilgisini daha fazla çeker ve bu sayede yazma alışkanlığı gelişmiş ve artmış olur.
Sanal sınıflar sayesinde öğrenciler ve öğretmenler mekânsal olarak aynı ortamda bulunmamaları rağmen kolaylıkla birbirlerine seslerini duyuruyor, sorular soruyor ve kolaylıkla cevaplar alabiliyorlar. Bu durum tüm dünyadaki öğrenciler için geçerlidir. Yani sadece kendi sınıf arkadaşlarıyla ve öğretmenleriyle değil tüm öğrenci ve öğretmenlerle aynı sanal ortamda konuşma fırsatı buluyorlar.




Yeni nesil bilindiği üzere teknolojiyle pek fazla haşır neşir olmaktadır. Teknolojik aletleri içerisinde unsurlar fazlasıyla ilgi görmektedir. Blog kullanımı bu açıdan değerlendirdiğimizde öğrenciler için bir albenisi olduğu aşikârdır. Durumun farkında olan öğretmenler bunu avantaja dönüştürebilirler. Örneğin Türkçe derslerinde cümlenin öğeleri konusunu öğretmen blog üzerinden bu konuyla ilgili farklı uygulamalar yükleyerek öğrencilerin hoşuna giden bir hal almasına yardımcı olabilir. Cümlenin öğelerini bulmaya yönelik olarak oyun tarzında bir uygulama öğrencilerin konuyu daha kolay bir şekilde kavramasına olanak sağlar. Başka bir örnek verecek olursak kelime oyunları ekleyerek öğrencilerin kelime dağarcıklarının gelişmesine yardımcı olur. Mesela ders içerisinde okuması gereken bir şiir ya da hikâyeyi blog üzerinden resim, video gibi görsel unsurlar ekleyerek öğrenciye sunarız. Bu şekilde farklılıklar yaratabiliriz ve daha kalıcı, daha etkili bir öğrenme gerçekleştirmiş oluruz.






Her zaman sınıfta öğretmen ve arkadaşlarından çekinen söylemek ya da sormak istediklerini ifade etmekte zorlanan öğrenciler vardır. Bu bloglar sayesinde öğrenci kendisini rahat hissetmekte ve düşüncelerini ifade etmekten çekinmemektedir. Örneğin sınıfımızda şiir yazabilen yetenekli bir öğrencimiz var fakat yazdıklarını sınıfta paylaşmaya çekiniyor. Öğrencisinin bu durumunu fark eden öğretmen öğrenciyi blog uygulaması kullanmaya yöneltir. Öğrenci bu sistem üzerinden yazdıklarını arkadaşları ve öğretmeniyle paylaşır. Şiirlerine güzel yorumlar alan öğrencinin hem kendine güveni gelir hem de yazmaya daha fazla güdülenir. Başka bir örnek verecek olursak öğretmen öğrencilerden kompozisyon yazmasını isteyip bu yazdıklarını blog üzerinden yayınlamalarını ister. Öğrenci bu sayede hem diğer arkadaşlarının yazılarını görme hem de değerlendirme imkânı bulur. Bu sayede yorumu kuvvetlenir, farklı bir bakış açısı kazanır. Ben son olarak Türkçe derslerine olan yararlarına bir yenisini daha eklemek istiyorum. Paylaşacakları yazıyı bilgisayarda oluşturduklarını düşünürsek yazım yanlışı yapmalarına bu sistemin izin vermeyeceğini düşünüyorum. Çünkü bilindiği üzere yanlış yazılar bilgisayarda altı çizili bir şekilde uyarı veriyor bunu defterde görmemiz mümkün değildir.  Öğrenci bu sayede kelimenin doğrusunu yazmaya özen gösterir.



Blog uygulamasının yararlarından bahsettik isterseniz simdi birde olumsuz yönlerine göz atalım. Bloğu aktif bir şekilde kullanabilmek için öncelikle bilgisayar ve beraberinde internet bağlantısı olması zorunluluğu vardır. Fakat bu imkânlar her öğrencide mevcut değildir. O yüzden öğretmenlerin bu faktörü göz ardı etmemesi ve buna uygun çözümler getirmesi gerekmektedir. Aynı zamanda uygunsuz içerik barındıran sitelerden ve bilgisayar karşında uzun zaman geçirmemeleri adına öğrenciler öğretmenleri tarafından bilinçlendirilmelidir. Genel olarak blog sistemini değerlendirdiğimizde artılarının eskilerinden çok çok fazla olduğunu görüyoruz ve bu yüzden tartışmasız eğitimde kullanılması gerektiğini düşünüyoruz.          

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder